måndag 20 december 2010

Att vara vuxen (det är kul klaga)

I dessa dagar lever jag ett fullständigt vuxen liv vilket känns sådär. Dessutom är det jultider vilket gör det hela värre speciellt om man är brevbärare vilket jag är. Idag jobbade jag nio timmar för att sen handla mat. Det lämnade väldigt lite tid den avkoppling jag gärna fördriver min tid med. Det är under den tiden jag kommer på alla mina bästa idéer och det är dessutom under den tiden jag kan förverkliga dem. Om man som jag är "ganska så" kreativt lagd kan den uteblivna tiden leda till en hel del frustration. Vid det här laget har säkert glömt bort minst tre mästerverk. Någon gång inom en snar framtid hoppas jag bli lite mer sysslolös och också få igång bandet lite, det skulle vara kul. Men det skulle innebära att jag var arbetslös (arbetsfri?) vilket inte är helt accepterat bland gemene man. Därför har jag kommit fram till att jag måste bli lite mer mainstream. Göra saker som tilltalar alla, till exempel killar. Det är ju något jag har en viss erfarenhet av, fast kanske ändå inte. Jag kanske behöver göra lite research, typ gå med i ett fotbollslag. Eller nej skit i det.

Här en lista på saker jag behöver:

- En replokal, nån som har nått tips?
- Tid, främst fritid
- Ekonomiskt oberoende alternativt statligt bidrag 
- En spelning

Allra mest av dessa saker behöver jag nog en replokal så jag kan fixa lite spelningar för jag har typ ett helt band nu (med två gitarrister!) och jag och Anton har gjort några väldigt bra låtar.Så det är nog det jag ska satsa på.

Tills vidare ta de lugnt

Jacke B

Här är bröd jag köpte idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar